Mijn blik op Aan de BAC

De tien begrippen die de basis vormen van mijn trainingen heb ik gekozen vanuit de overtuiging dat je je communicatie pas kunt verbeteren als je weet wie je bent, hoe je naar jezelf en de ander kijkt en naar hoe je je gedraagt.
In mijn manier van werken komt dat bij elkaar door enerzijds te stoppen met doen (Reflectie)
en anderzijds actief te oefenen (Training). 

1. Reflectie

De focus ligt op de persoonlijke ontwikkeling. Wie ben ik en waarom reageer ik zoals ik reageer.

De aandacht ligt bij zelfreflectie, mindset en zijn.

2. Training

De focus ligt op het aanleren van een vaardigheid in een communicatietraining.

De aandacht ligt bij doen door het toepassen van praktische tips & trics.


De ingrediënten waarmee ik met
jullie Aan de BAC ga

Alle werkvormen die ik gebruik zijn gestoeld op de wetmatigheid dat jouw communicatie invloed heeft op de communicatie van de ander. Als jij iets anders doet, krijg je een andere reactie. Wil jij een betere onderlinge communicatie? Dan begint die bij jou.

Jezelf kennen om de ander te kunnen begrijpen

Hoe beter je jezelf kent, hoe beter je ziet welke patronen er in je communicatie zijn ontstaan. Je schiet bijvoorbeeld snel in de verdediging of je zegt maar helemaal niets meer. Of je speelt verstoppertje achter heel veel woorden om zo niets van jezelf te hoeven laten zien. Door zelfkennis ontstaat er ruimte om je mindset aan te passen. Je krijgt begrip voor jouw en andermans reacties.

Waarnemen is voor mij de basis

Wat gebeurt er bij jou? Wat zie je gebeuren bij de ander? Welk effect heeft dat op jou? Hoe beter je in staat bent om waar te nemen, hoe beter je jezelf bij kunt sturen en de praktische communicatieve tools toe kunt passen. Dat maakt het eenvoudiger om de sfeer in het gesprek goed te houden. Je weet op de juiste momenten de juiste dingen te zeggen. Ook het aangeven van je grenzen zal je makkelijker afgaan.

Zakelijke communicatie

Ook in gesprekken die zich in een zakelijke omgeving afspelen, wil elk mens zich gehoord, gezien en begrepen voelen.

Wie met aandacht communiceert, luistert met het hoofd én met het hart.

Wie begrepen wil worden begint met te willen begrijpen.

Wie een mening heeft begint met nieuwsgierig te zijn naar de mening van de ander.

 

© Hanneke Janzen

© Hanneke Janzen

Op mijn LinkedIn pagina vind je een compleet overzicht van mijn opleidingen en achtergrond.

Op de pagina Wat kan ik voor jullie doen vind je informatie over hoe ik werk in een incompany traject.

Heb je een vraag? Dan nodig ik je van harte uit om contact met me op te nemen. Je kunt me bellen op 06 – 50 62 70 28 of mailen via hanneke@hannekejanzen.nl