Mijn blik op BAC

Wat me opvalt is dat er vaak voor één van deze twee oplossingen wordt gekozen op het moment dat het met je innerlijke en/of de onderlinge communicatie niet zo lekker loopt:

1. Reflectie

Je neemt de tijd voor een retraite of je schrijft je in voor een training mindfulness.

Je werkt aan je mindset.

2. Training

Je gaat op zoek naar een communicatietraining om de vaardigheid te verbeteren.

Je leert praktische tips & tricks.

Van óf óf naar én én

Ik heb de stellige overtuiging dat je het één niet los kunt zien van het ander. Vanuit deze overtuiging ga ik met je aan de BAC. Er ruimte voor reflectie op wie je bent én voor het leren van de praktische vaardigheid.

Jezelf kennen om de ander te kunnen begrijpen

Door je eigen gevoeligheden goed te kennen, begrijp je welke patronen er in je communicatie zijn ontstaan. Je schiet bijvoorbeeld snel in de verdediging of je zegt maar helemaal niets meer. Of je speelt verstoppertje achter heel veel woorden om zo niets van jezelf te hoeven laten zien. Door zelfkennis ontstaat er ruimte om je mindset aan te passen. Je krijgt begrip voor jouw en andermans gevoeligheden en patronen.

Waarnemen is voor mij de basis

Wat gebeurt er bij jou? Wat zie je gebeuren bij de ander? Welk effect heeft dat op jou? Hoe beter je in staat bent om waar te nemen, hoe beter je jezelf bij kunt sturen. Je vergroot daarmee de invloed die je hebt op het verloop van het gesprek. Dat maakt het eenvoudiger om het gesprek te sturen in de richting die jij wilt. Je weet op de juiste momenten de juiste dingen te zeggen. Ook het aangeven van je grenzen zal je makkelijker afgaan.

Zakelijke communicatie

Ook in gesprekken die zich in een zakelijke omgeving afspelen, wil elk mens zich gehoord, gezien en begrepen voelen.

Wie met aandacht communiceert, luistert met het hoofd én met het hart.

Wie begrepen wil worden begint met te willen begrijpen.

Wie een mening heeft begint met nieuwsgierig te zijn naar de mening van de ander.

De ingrediënten waarmee ik met je Aan de BAC ga

Alle werkvormen die ik gebruik zijn gestoeld op de wetmatigheid dat jouw communicatie invloed heeft op de communicatie van de ander. Als jij iets anders doet, krijg je een andere reactie. Wil jij een betere onderlinge communicatie? Dan begint die bij jou.

Op mijn LinkedIn pagina vind je een compleet overzicht van mijn opleidingen en achtergrond.

Op de pagina Aan de BAC vind je informatie over hoe een incompanytraject is opgebouwd.

Heb je een vraag? Dan nodig ik je van harte uit om contact met me op te nemen. Je kunt me bellen op 06 – 50 62 70 28 of mailen via hanneke@hannekejanzen.nl